Slechte of geen verbinding mogelijk tussen uw tablet en L2 ontvanger? Dit is mogelijk het probleem.

Bijgewerkt op: 24 nov 2021

Kunt u slecht of geen verbinding krijgen met de L2 ontvanger?


Hieronder een opsomming van de mogelijke problemen

  • Start allereerst de L2 ontvanger opnieuw op, dit kan eenvoudig door de uit knop ingedrukt te houden of door de stroomtoevoer uit te schakelen.

  • Zorg ervoor dat er geen andere Wi-Fi hotspotten aan staan op uw telefoon of router. Wanneer er een keer getest is om een externe toestel als hotspot te gebruiken zoals 'rtkwifi' kan dit verbindingsproblemen opleveren.

  • Wanneer er gebruik wordt gemaakt van een Basestation, kan het zijn dat de L2 ontvanger op het dak hetzelfde ingesteld is als de Basestation. Hierdoor kan het voorkomen dat beide systemen op hetzelfde netwerk verbinden. Oplossing is om afstand te houden van de Basestation of om de instellingen van de Wi-Fi Router aan te passen. Kijk de YouTube tutorial hieronder voor het aanpassen van Wi-Fi verbindingen, zorg ervoor dat deze instellingen in de Basestation mee veranderen, dit ziet u in dezelfde video.

  • Zorg ervoor dat U in de open lucht staat, wanneer er dicht bij een schuur of boomsingel geparkeerd is, is de eerste keer verbinden soms lastig.

  • Zorg dat de hotspot-naam met de kleine letter 'r' is geschreven bij het veranderen van de naam van het Wifi netwerk 'rtkwifi'.

Werkt uw Fieldbee RTK GPS systeem nu nog niet?


Twijfel dan niet om te bellen met: 0628574162 of 0627396063

Liever per e-mail of webform? Dat kan hier!




Timestamps

0:00 Introductie

0:15 Wifi naam van de router veranderen

0:54 Inloggen in de router

1:20 Router naam aanpassen

1:37 Wachtwoord aanpassen

1:55 Met de tablet verbinding maken met de wifi

2:13 Tweede manier aanpassen Fieldbee Toolbox

2:25 Knopje L2 indrukken

2:40 Verbinding maken met L2

3:05 Toolbox App instellen

3:30 Reboot L2 en verbinding maken met Wifi netwerk

3:55 Opnieuw verbinding maken L2 en toolbox

4:05 Eind Basestation